torsdag den 8. juli 2010

Julipynt.

Renoveringen af min Mini foregår ligesom med mit første projekt i etaper. For- og bagbroen var det første jeg kastede mig over, og da de var færdige og stillet til side kom turen til motor/gearkasse.



Dette billede viser meget godt hvordan motoren så ud i november 2008, lige efter at den var løftet ud af karossen.



Denne gang gik jeg ikke så omfattende til værks som med min MGB. Motoren blev strippet for de påskruede aggregater, og topstykket blev skruet af og efterfølgende ompakket med nye topbolte. Derefter blev det hele (pensel)malet i en fin guldfarve fra Hammerite, og herefter blev det kun sjovere. Det er altid meget mere tilfredsstillende at samle og bygge op, end at skille ad og rense gamle beskidte dele.



Jeg har en svaghed for pæne motorrum, og med Minien havde jeg fra starten bestemt mig for at jeg ikke ville begrænse mig selv med at være fundamentalistisk omkring originaliteten. Denne lille bil skal have hvad der kan tilkomme den af krom, lak, og andre festlige indslag.



Nu er jeg snart kommet så langt jeg kan med motoren, inden den skal rulles til side på sin lille vogn for at vente på at blive lagt i bilen. Billedet er taget fra nogenlunde samme vinkel som det ovenstående, og man kan både se "banan" manifolden fra MiniSport, samt det fine, flade luftfilter fra samme butik. Jeg har en god ide om at det pågældende filter er noget nær værdiløst til dets egentlige hovedformål, men jeg er ikke i tvivl om at det kommer til at se flot ud nede i motorrummet, samt i øvrigt at være i stand til at formidle en infernalsk indsugningsstøj ind i kabinen.

Ingen kommentarer: